Urządzenia, pojazdy i sprzęty przyjazne dla środowiska coraz łatwiej sfinansować
To, jakie sprzęty czy pojazdy wybierają firmy, ma ogromny wpływ na środowisko. Z badania przeprowadzonego niedawno przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) wyraźnie jednak widać, że choć prawie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że oddziałują na środowisko, to zaledwie mniej niż połowa z nich działa na rzecz ochrony klimatu. Najczęściej firmy wolą wybrać tańsze urządzenia, nawet jeśli nie są przyjazne dla środowiska. Tymczasem pieniędzy na ekologię nie trzeba wykładać z firmowej kieszeni. Oszczędne, trwałe, innowacyjne sprzęty coraz łatwiej wziąć w leasing.
Jednym z gorących tematów jest w ostatnich miesiącach ograniczanie emisji w transporcie. Konieczność sięgania po ekologiczne napędy wynika m.in. z regulacji unijnych. Przybywa również firm, którym zależy na ograniczaniu śladu węglowego we wszystkich ogniwach łańcucha wartości, w tym również na etapie dostaw. Dodatkowo Bruksela zaczyna naciskać na miasta, aby w trosce o jakość powietrza tworzyły strefy czystego transportu. Choć w Polsce takiej stref na razie nie ma, to wcześniej czy później powstaną.
Dlatego warto już dziś przejrzeć ofertę zeroemisyjnych pojazdów. Elektryczna flota może składać się z całej palety środków transportu, począwszy od rowerów ze wspomaganiem elektrycznym (także towarowych), hulajnóg, skuterów i vanów, po samochody i autobusy. Wszystkie je można brać w leasing.
Jak zorganizować ekobiuro? Postawić na wydajne, energooszczędne i trwałe sprzęty oraz zrezygnować ze wszystkiego, co generuje odpady. Lepiej pić wodę z kranu niż zamawiać butelkowaną, zamontować oszczędne perlatory i spłuczki, gotować w czajniku tylko taką ilość wody jaką się zużyje oraz wybierać meble zrobione z recyklatu lub takie, które w łatwy sposób mogą ponownie stać się surowcem. Jeśli sami zapewniamy firmie ciepłą wodę i ogrzewanie – można skorzystać z leasingu na wydajne kotły i podgrzewacze, a nawet systemy fotowoltaiczne i pompy ciepła.
IT także może być eko. Warto przeanalizować nawyki związane z drukowaniem dokumentów, przetestować rozwiązania cyfrowe i choć częściowo przenieść biuro i organizację pracy do chmury. Aby nie generować papieru, można zaopatrzyć się w mobilne laptopy, tablety, ekrany i tablice. Coraz popularniejsze jest także inwestowanie w urządzenia do telekonferencji zamiast wysyłać pracowników w teren lub latać na spotkania.
Jesteśmy częścią wrażliwego ekosystemu – nasz każdy ruch pozostawia ślad, który może nim zachwiać, ale może go również umocnić.
ul. Tomasza Zana 43/2.1
20-601 Lublin
KRS: 0000931477
REGON: 520395935
NIP: 7123426450
Privacy settings
Ustawienia Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.
NOTE: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Przetwarzanie Danych
1. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami, w tym w szczególności z RODO i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych.
2. Administrator zapewnia przejrzystość przetwarzania danych, w szczególności zawsze informuje o przetwarzaniu danych w momencie ich zbierania, w tym o celu i podstawie prawnej przetwarzania – np. przy zawieraniu umowy sprzedaży towarów lub usług. Administrator dba o to, by dane były zbierane tylko w zakresie niezbędnym do wskazanego celu i przetwarzane tylko przez okres, w jakim jest to niezbędne.
3. Przetwarzając dane, Administrator zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność oraz dostęp do informacji o przetwarzaniu osobom, których dane dotyczą. Gdyby pomimo stosowanych środków bezpieczeństwa doszło do naruszenia ochrony danych osobowych (np. „wycieku” danych lub ich utraty), Administrator poinformuje o takim zdarzeniu osoby, których dane dotyczą, w sposób zgodny z przepisami.
Bezpieczeństwo Danych
1. W celu zapewnienia integralności i poufności danych Administrator wdrożył procedury umożliwiające dostęp do danych osobowych jedynie osobom upoważnionym i wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator stosuje rozwiązania organizacyjne i techniczne w celu zapewnienia, że wszystkie operacje na danych osobowych są rejestrowane i dokonywane tylko przez osoby uprawnione.
2. Administrator podejmuje ponadto wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
3. Administrator prowadzi na bieżąco analizę ryzyka i monitoruje adekwatność stosowanych zabezpieczeń danych do identyfikowanych zagrożeń. W razie konieczności Administrator wdraża dodatkowe środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa danych.
Cookie
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia. Nie wpłynie to na twoją wizytę na stronie.
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora.
Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Fundacja Zielona będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.